Oprechte aandacht voor onze medewerkers is een heel belangrijk uitgangspunt voor Okeedo. Engagement manager Saskia Sonderman geeft hier in de praktijk handen en voeten aan. Ze vertelt over haar streven naar blije medewerkers en het ontzorgen van opdrachtgevers.
Saskia is sinds 1 december 2018 engagement manager bij Okeedo. “Ik krijg regelmatig de vraag wat dat inhoudt”, lacht Saskia. “En dat is prima, want dan is er meteen een onderwerp om over te praten. Wat ik doe, is ervoor zorgen dat medewerkers blij naar hun werk gaan en zich gewaardeerd voelen. Dat missen zorgmedewerkers vaak, blijkt uit onderzoek. Wij besteden heel bewust continu aandacht aan onze medewerkers. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan handgeschreven kaarten en cadeautjes op bijzondere momenten. Ook help ik hen met vraagstukken rond werk, scholing of andere zaken die voor hen belangrijk zijn.”
Okeedo: hier staan we voorAccountbeheer is een ander belangrijk aspect van haar werk. “Zodat opdrachtgevers tevreden zijn en blijven met onze dienstverlening”, licht Saskia toe. “Ik ga vaak langs om met de medewerkers en de contactpersoon vanuit de opdrachtgever te spreken. Sowieso ben ik altijd bereikbaar. Daarnaast is het leuk om te zien hoe elke organisatie weer anders is qua sfeer en cultuur en om daar onze dienstverlening op af te stemmen.”
Contact van mens tot mens
Saskia’s werkdagen worden voor een groot deel bepaald door de vragen en behoeften van de Okeedo-medewerkers. “Appjes beantwoorden, sollicitaties bekijken en sollicitanten uitnodigen voor een gesprek”, somt ze op. “Of geschikte kandidaten voorstellen bij opdrachtgevers, ziekmeldingen oplossingen, een kaartje schrijven voor een medewerker et cetera.”
Het vele contact van mens tot mens spreekt Saskia erg aan in haar werk als engagement manager, vertelt ze. “Een luisterend oor zijn voor medewerkers en er vervolgens alles aan doen dat ze met plezier naar hun werk gaan. Medewerkers waarderen dat. Soms laten ze weten hoe fijn ze het vinden dat ik echt naar hen luister en tijd voor hen vrij maak.”
Join Club OkeedoNu in coronatijd is dat wel lastiger, merkt Saskia. “Als iemand een keer verdrietig is, pak je normaal gesproken even een hand vast en bied je letterlijk een schouder. Dat kan nu helaas niet.”
Ontzorgen van opdrachtgevers
Voor opdrachtgevers is het een groot voordeel dat Okeedo hen ontzorgt met medewerkerszaken, vindt Saskia. “Niet alleen qua aandacht en waardering, maar ook als er veel ziekmeldingen zijn. Dan kunnen wij snel tijdelijk opschalen om het personeelstekort op te lossen. Vaak kunnen we binnen een week al de eerste profielen voorleggen.”
De uitdaging is volgens Saskia om voor iedereen een zo optimaal mogelijke situatie te creëren. “Het is bij een ziekmelding aan mij om de dienst op een andere manier in te vullen, maar ook om ervoor te zorgen dat de medewerker snel en gezond weer aan het werk kan. Het is werk waarin je vaak snel moet schakelen, maar daar hou ik van.”
Zoekt u nieuwe collega's? Ontdek OkeedoLees ook:
Praktijkcoach Kimm: ‘Met persoonlijke begeleiding goede VIG’ers opleiden’
Kookondersteuner Maria: ‘Gouden greep van deze zorgorganisatie’